STOMATOLOGIA ZAAWANSOWANA

Stomatologia Zaawansowana

STOMATOLOGIA ZAAWANSOWANA

Poza stomatologią ogólną istnieją w niej obszary nieustannie rozwijające się, które poprzez doskonalenie się nauki i technologii, wyszły daleko poza ramy stomatologii tradycyjnej.

Od lat obserwujemy w stomatologii dynamiczny rozwój nauki, technologii oraz metod leczenia tym samym zwiększając zakres usług i rozwiązań stomatologicznych.

Obecnie intensywny postęp stomatologii jest zauważalny w każdym jej aspekcie wymykając się poza podstawowe leczenie tworząc tym stomatologię zaawansowaną.

Do jej działów zaliczamy:

• Stomatologia cyfrowa
  • Stomatologia laserowa
  • Stomatologia w zakresie zaburzeń stawów skroniowo-żuchwowa
  • Hipnoza medyczna wykorzystywana w leczeniu dentofobii

Wszystkie specjalizacje to niezwykle obszerne zagadnienia, które przede wszystkim determinują na bieżąco aktualizacje wiedzy, opartej na nowoczesnych technologiach i sprzęcie medycznym oraz na nowych metodach leczenia. Nabywanie aktualnej wiedzy traktujemy jako obowiązek, by móc leczyć.

Dr Dethloff mając za sobą doświadczenie wprowadzania do Polski takich metod jak:

• lasero-diagnostykę
  • ozonoterapię
  • nawigację laserową
  • elektroniczne systemy badania czynnościowego stawu skroniowo żuchwowego
  • elektroniczne systemy analizy zgryzu oraz elektroniczne testy wykrywania próchnicy nieustannie podąża za nowinkami technologicznymi traktując to jako sens swojej pracy ulepszając leczenie.

Spotykając się z Pacjentami, którzy najczęściej trafiają do naszej kliniki po latach poszukiwań przyczyn swoich dolegliwości, staliśmy się docenianym ośrodkiem stomatologicznym w rozwiązywaniu problemów z zakresu stomatologii zaawansowanej, która wychodzi poza ramy ogólnej, a co do której warunkiem bezwzględnym są najnowocześniejsze narzędzia.

Wysoko wykształceni specjaliści, którzy są dumni z tego, że pomagają Pacjentom znaleźć skuteczne rozwiązania to nie tylko Dr Dethloff, a również jego doświadczony zespół, który od lat robi wszystko, aby zapewnić Pacjentom opiekę, komfort i ulgę.

Stomatologia cyfrowa

Cyfrowe badania próchnicy laserową kamerą wewnątrzustna (metoda DIFOTI), laserami (metoda LF), urządzeniami do badań przewodności elektrycznej (metoda ECM), radiologia cyfrowa, skaner wewnątrzustny do cyfrowych wycisków, analiza cyfrowa modeli i wirtualne projekty dopasowane do pacjenta, ocena zdjęć z tomografii z wykorzystaniem Big Data i AI – sztucznej inteligencji, cyfrowa dokumentacja, elektroniczne pomiary funkcji żucia czy cyfrowe analizy zwarcia to tylko niektóre aspekty stomatologii cyfrowej stosowane w naszej klinice.

Stomatologia laserowe

Dysponujemy kilkoma rodzajami laserów. Skutecznie stosujemy techniki laserowe do bezdotykowej i bezbolesnej likwidacji wczesnych zmian próchnicowych, stanów zapalnych dziąsła i błony śluzowej jamy ustnej, leczenia aft, opryszczki, odleżyn. Techniki te stosowane są jako terapia przeciwbólowa (akupunktura laserowa), w neuralgii nerwu trójdzielnego, szczękościsku, nadwrażliwości zębów, w leczeniu suchego zębodołu czy ropni. Przyspieszają gojenie się ran poekstrakcyjnych, pochirurgicznych. Leczymy Periimplantitis (stan zapalny wokół implantów), przeprowadzamy laserowe kiretaże w skutecznym leczeniu parodontozy, przeprowadzamy zabiegi z zakresu plastyki dziąsła, regeneracji kości oraz sterylizację w leczeniu kanałowym. Pacjenci chwalą laserowe wybielanie zębów.

TMD- zaburzenia w obrębie stawu skroniowo-żuchwowego

Nietypowe bóle głowy, ból w okolicach szyi i obręczy barkowej, trzaski i przeskakiwanie krążka stawowego w stawie skroniowo-żuchwowym, szczękościsk, zgrzytanie i zaciskanie zębów, bruksizm, szumy i piski w uszach, mikropęknięcia szkliwa, ścieranie zębów, powstawanie ubytków przyszyjkowych, recesje dziąsła, stan zapalny dziąseł i wiele innych objawów to tylko wybrane zagadnienia z zakresu leczenia zaburzeń w obrębie stawów skroniowo-żuchwowych leczonych skutecznie w klinice przez Dr Jana Dethloff – uznanego specjalisty w tej dziedzinie. Diagnostyka oparta na badaniach czynnościowych manualnych i elektronicznych, tomografii i USG stawów skroniowo-żuchwowych. Stosujemy szynoterapie, fizjoterapię z osteopatią, techniki relaksacyjne, akupunkturę laserową, laserowe techniki likwidacji bólu czy biostymulacji, wiedzę z zakresu medycyny mitochondrialnej i wiele innych skutecznych metod.

Dentofobia i stomatologia bez bólu

Dentofobia to paniczny strach przed dentystą, zwłaszcza towarzyszy temu lęk przed nieznanym. U pacjentów z dentofobią stosujemy techniki relaksacyjne starając się, by cała wizyta od wejścia po zakończenie zabiegu odbyła się w szczególnie przyjaznej atmosferze relaksu i spokoju. A co najważniejsze bez bólu. Skutecznie stosujemy techniki z zakresu hipnozy klinicznej oraz laserowej akupresury pozwalającą bezboleśnie przeprowadzać zabiegi. Leczymy metodami nieinwazyjnymi lub minimalnie inwazyjnymi dbając o krótki czas zabiegu. Od ponad 20 lat wykonujemy podstawowe zabiegi takie jak borowanie bez potrzeby użycia znieczuleń, stosując odpowiednią technikę szlifowania zębów, dzięki której Pacjent nie odczuwa bólu.

Technologie Non-Prep

Pacjenci często obawiają się, że stworzenie idealnego i pięknego uśmiechu musi wiązać się ze szlifowaniem zębów, bólem i długim czasem oczekiwania na pracę protetyczną, co wiąże się z dyskomfortem noszenia uzupełnień tymczasowych. W naszej klinice stosujemy technologie Non-Prep, co oznacza bez preparacji (szlifowania) zębów. Projektujemy nowy uśmiech, a następnie wykonujemy metamorfozę stosując technologie kompozytowe (Camouflage, Bonding), kompozytowo-ceramiczne i ceramiczne w formie ultracienkich licówek, nakładów (overlaye) i koron.

Laserowa diagnostyka

Wczesne zmiany próchnicowe dotyczą szkliwa zęba, które jest zaatakowane infekcją bakteryjną, ale nie ma jeszcze ubytku w tkance zęba. Zmiany te są praktycznie niewidoczne w obrazie radiologicznym. Lekarz używając tylko lusterka wykrywa je i ocenia prawidłowo w zakresie nie większym niż 10%. To oznacza, że większość tych zmian pozostaje niewykryta lub jest leczona inwazyjnie (borowanie) choć nie powinna.

W naszej klinice stosujemy laserową kamerę wewnątrzustna do oceny tych zmian, laser badający jak głęboko one sięgają oraz laser, który odróżnia je od przebarwień, złogów czy kamienia nazębnego. Kombinacja różnych testów laserowych daje nam miarodajny i prawdziwy wynik na poziomie 98%. Dodatkowo możemy zastosować test przewodności elektrycznej ECM na powierzchni zęba w celu wykrycia i oceny wczesnych zmian próchnicowych. W przypadku ich wykrycia możemy zastosować metodę PAD – laserowe usuwanie stanów zapalnych i nieinwazyjne usunięcie próchnicy. Zmianę próchnicową nasączamy specjalnym preparatem i naświetlamy laserem. W ciągu 2 minut mamy zlikwidowana zmianę i możemy przystąpić do remineralizacji szkliwa lub takich zabiegów jak lakowanie zębów u dzieci.